De connectie maken tussen business, merk en verhaal
De strategische stip op de horizon staat. Maar hoe vertaal je dit naar een krachtig merkverhaal en visuele identiteit? En hoe kan je dit intern en extern laden?
KPN Wholesale heeft een krachtig portfolio en dienstverlening. Maar de strategische stip en waardepropositie vertalen naar communicatie: een verhaal dat aanspreekt, overtuigd en beklijft. Maar allereerst de interne organisatie in beweging brengt. Het werd tijd om connectie te maken met wie KPN Wholesale vanbinnen werkelijk is. Door connectie te maken met partners, de klanten van partners en connectie het merk KPN. En zo een onderdeel zijn van het verhaal van KPN. Zonder af te wijken van de centrale merkwaarden en identiteit. Door de juiste stappen op de juiste momenten te zetten is de stip vertaald naar een glashelder narrative dat het fundament vormt voor interne branding en alle externe communicatie. Met een nieuwe website in de basis.
Resultaat
- Strategie en merkverhaal
- Brand design concept
- Website strategie
- Wireframing
- Website design
- Interne communicatieprogramma
- Interne communicatie design
- Interieur design
- Marketingmaterialen design
- Powerpoint design
- Company pitch presentatie design
- Illustraties en graphics
- Fotografie concept en art direction
- Event concept en design
Strategie en concept
Executie materialen en communicatie
Interne communicatie
De afdeling Wholesale van KPN werkt vanwege concurrentiegevoelige retailinformatie achter gesloten deuren. In de wandelgangen werd dit letterlijk ‘De Chinese Muur’ genoemd. Tegelijkertijd is er sprake van een snelveranderende en concurrerende markt. Dat betekent adaptief zijn. Continu blijven leren. Aangehaakt blijven en het portfolio aan te passen om partners en hun klanten de diensten te leveren die de business helpt groeien. Des te belangrijker om de connectie op te zoeken met met collega's opzoeken buiten KPN Wholesale.
Onze deur van het slot halen, open stellen, waar sommige deuren – vanwege concurrentie gevoelige informatie - natuurlijk gesloten blijven. Een interne uitnodigde boodschap die de kapstok is geworden voor alle interne communicatie. Met de deur als metafoor voor interne introductie.
Externe communicatie
De nieuwe propositie duidelijk en krachtig vertellen is één. Het uitgebreide portfolio én partnergerichte werkwijze -met de 'connectivity building blocks'- als fundament, samenvatten in een vorm die bestaande partners, maar ook potentiële partners in nieuwe markten aanspreken en begrijpen, is twee.
De kracht zit in de kern raken én visualiseren. Het complete portfolio is in en key visueel met afgeleide visuals voor alle portfolio-items. Alle technologische content is getransformeerd naar begrijpelijke informatie en bruikbare middelen, zodat het salesteam de meest complexe informatie op dezelfde manier kan pitchen.
Het verhaal is zo krachtig dat het tot een slechts tien slides tellende pitchpresentatie is uitgewerkt. Praktisch uitgewerkt, zodat iedereen binnen KPN Wholesale het verhaal kan vertellen.
Wouter heeft onze complexe business weten te vangen in een uniek en ijzersterk merkverhaal. Een verhaal dat elke collega met trots uitdraagt. Middels o.a. zijn gedetailleerde communicatieplan, website design en marketingtools hebben wij alle handvatten om voorop te blijven lopen in deze snel veranderende markt.
Kirsten van Rijn
KPN Wholesale
Zullen we jouw merk ook tot leven brengen?
De markt opschudden met een nieuwe naam